3 juni - Las Vegas

3 juni 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we als eerste een ontbijtje gaan scoren bij Roxy’s Diner. Op weg naar de diner verbaasden we ons dat het in het casino best levendig was. ‘S Ochtends om acht uur zitten er al genoeg mensen te spelen op de fruitautomaten.

Bij Roxy’s Diner werden we heel vriendelijk geholpen en kregen we meteen twee enorme bekers koffie op tafel. Ben besloot een Meat Lover’s Omelette te nemen. Een omelet van drie eieren met een worstje, bacon, ham en kaas. Toast erbij en hash browns (lijkt een beetje op rösti). Ikzelf nam de Buttermilk Pancakes met een extra bordje bacon. We hebben zitten smullen!

Na het ontbijt hebben we $ 13 dollar weggegooid in één van de fruitautomaten en zijn we het begin van de Strip gaan verkennen. De hotels zijn stuk voor stuk een toeristische attractie en prachtig om te zien.

Ondertussen was het zo’n 40 graden geworden en buiten niet uit te houden. We zijn maar naar de Target in de buurt gereden om wat boodschappen te halen. Vervolgens hebben we de middag in de koelte van ons eigen hotel doorgebracht.

Tegen een uur of vijf zijn we richting Fremont Street gegaan. Dit is één van de oudste straten in Las Vegas, waar de eerste casino’s begonnen zijn. Het doet een stuk gezelliger aan dat de enorm grote Strip. Dit zal ook komen doordat er geen auto’s rijden en alles wat dichter op elkaar gebouwd is.

We hebben lekker een hapje gegeten bij Flippin’ Good Chicken, Burgers & Beer. Een soort sports bar die we gevonden hadden via Tripadvisor. De prijs was prima en de recensies goed... en het eten was inderdaad heel erg lekker. Alleen bizar veel, met één gerecht hadden we allebei ook meer dan genoeg gehad. Ben nam een Hot Country Crispy (kipburger) en ik nam een Dirty Bird Combo (kipburger). Om tien uur ‘s avonds zaten we er nog vol van!

Op Fremont Street hebben we wat rond gelopen. We zijn hier bijzonder veel rare mensen tegen het lijf gelopen. De één nog meer onder invloed dan de ander. Toch hangt er een gemoedelijke sfeer en laat iedereen je gewoon je gang gaan. Bij het zien van het Golden Nugget casino hebben we toch nog een klein gokje gewaagd. $ 7,00 in de automaat en na een paar keer hadden we toch $ 30,00 gewonnen. We zijn ook meteen gestopt. Aan het eind van onze vakantie komen we nog een dag terug om met ons overgebleven geld een gokje te wagen.

Hierna zijn we nog naar de Strip geweest en dan voornamelijk The Venetian Hotel. In dit hotel is een heel rivierenstelsel gebouwd waar je met een gondel doorheen kunt varen. Natuurlijk best een beetje kitscherig maar ook wel heel mooi om te zien. En... in The Venetian zit een Carlo’s Bakery!! Helaas hadden we niet echt honger, maar volgende week gaan we hier zeker wat lekkers halen.

Morgen gaan we richting Tulare om een beetje in de buurt te komen van Sequoia National Park.