10 juni - Los Angeles dag 1

10 juni 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Aangekomen in L.A. waren we moe van de rit en zijn we snel naar de hotelkamer gegaan. Het hotel was niet echt wat we ervan verwacht hadden.

De hotelkamer was behoorlijk oud. Slecht bed.. en om hier nou vier nachten in te slapen vonden we niet zo’n goed idee. Voor één nacht besloten we het te doen en dit bleek gelijk de slechtste nacht van de vakantie te zijn. Ik kreeg ‘s nachts enorm last van mijn buik en onderrug met alle gevolgen van dien.

Ik had ‘s nachts behoorlijk wat tijd gehad om een ander hotel te boeken en ben ‘s ochtends gelijk gaan vragen of het mogelijk was eerder te vertrekken. Dit was mogelijk dus hebben we een pas gerenoveerd Holiday Inn hotel geboekt en zijn we na het ontbijt uitgecheckt.

Ondertussen voelde m’n buik al wat beter maar m’n onderrug bleef enorm veel pijn doen. We zijn toch naar Warner Bros. Studios gegaan, de kaartjes hadden we al gekocht. Bij Warner Bros. kregen we een kort filmpje te zien van alle producties die zij hebben gemaakt, van Casablanca tot Argo en The Big Bang Theory, Friends, Gilmore Girls en ga zo maar door.

Op een soort verlengde golfkar kregen we de tour en deze wordt een beetje aangepast aan de passagiers. Je mag roepen waar je fan van bent en daar passen ze je tour op aan. We reden langs sets die geheel naar wens omgebouwd kunnen worden door de producers.

Op een gegeven moment reden we een soort dorpje in en dit was gewoon Stars Hollow van Gilmore Girls, alleen alle bordjes zoals Luke’s Diner en Kim’s Antiques waren nu weg. In hetzelfde dorpje lag Rosewood High School van Pretty Little Liars.

En het blijkt dat het huis wat voor Kim’s Antiques in Gilmore Girls werd gebruikt is hetzelfde huis is als The Gellar House in Friends waar ze de scene voor Monica en Rachel’s prom hebben opgenomen. Datzelfde huis is ook nog Hannah’s huis in Pretty Little Liars. De sets zijn dus heel multifunctioneel.

Hierna reden we door naar het archief waar alle kostuums opgeslagen zijn. Je kunt hier alle DC Comics kostuums zien. Batman, Wonder Woman, Aquaman, Superman enz. Helaas heb ik er niet veel van meegekregen want ik voelde me ondertussen rotter en rotter worden.

Na het archief heb ik onze tourgids aangesproken. Zij riep meteen iemand op van de EHBO waarop we naar de EHBO gebracht werden. Bij de EHBO werden we doorverwezen naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis om naar de emergency room te gaan.

Daar aangekomen moesten we natuurlijk inschrijven en werden we al snel verder geholpen. De dokter dacht dat er wellicht iets met m’n nieren was. Tijdens het wachten wist ik niet meer waar ik het zoeken moest van de pijn. Toen ik ervan ging overgeven kreeg ik een pijnstiller via een spuitje en een pilletje tegen de misselijkheid. Met m’n nieren bleek gelukkig niets mis te zijn. Het is een spier die waarschijnlijk verkrampt is en daarom heb kreeg ik pijnstillers en spierverslappers voorgeschreven.

De medicijnen moesten we gaan halen bij een Walgreens (apotheek). Daar aangekomen bleek de apotheker met lunchpauze en moesten we een half uur wachten. We zijn zelf ook maar wat gaan eten en daarna teruggegaan. De recepten werd aangenomen waarop we weer een half uur moesten wachten totdat het klaar zou staan.

Uiteindelijk kregen we de medicijnen en zijn we, flink wat dollars lichter, naar het nieuwe hotel gegaan. Dit hotel bleek gelukkig helemaal naar ons zin. Ik ben even gaan liggen tot etenstijd en daarna hebben we in het restaurant van het hotel lekker fish and chips en een steak gegeten.

We hebben nog even wat tv gekeken en zijn vroeg gaan slapen. Het was een lange dag geweest.

1. Petra:
    12 juni 2018
    Jeetje Kim, wat vervelend zo tijdens je vakantie!
    Hopelijk helpen de medicijnen en voel je je snel weer beter!
  2. Ad:
    14 juni 2018
    Nou Kim hoop wel dat je daar van opgeknapt ben beterschap en groetjes aan Ben