7 juni - Fisherman’s Wharf

7 juni 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hoewel we vanochtend rustig rond een uur of tien hadden kunnen vertrekken zaten we toch al om half acht aan het ontbijt en om acht uur in de auto richting San Fransisco.

We konden goed doorrijden en zagen het landschap langzaam weer veranderen. De snelwegen werden steeds breder en het werd op de wegen steeds drukker. Rond een uur of twaalf kwamen we bij een tolpoortje waar we $ 5,00 moesten afrekenen. Na het tolpoortje konden we via de San Mateo-Hayward Bridge richting San Fransisco rijden. De brug is zo’n 11 km lang en lijkt op het water te liggen. Je ziet dan ook een tijdje niets dan water om je heen.

Omdat we vroeg in de stad aankwamen zijn we ons hotel nog even voorbij gereden en zijn we richting Fisherman’s Wharf gegaan. Fisherman’s Wharf is een enorm toeristisch stukje San Fransisco. Je zou het kunnen vergelijken met de boulevard van Scheveningen alleen dan veel leuker. Je vindt hier veel visrestaurants en het gezellige Pier 39, vol met winkeltjes, straatartiesten en restaurants.

Bij vertrek vanuit Oakhurst hadden we nog een optimistisch een korte broek aangetrokken maar bij het uitstappen bij Fisherman’s Wharf merkten we al gauw dat het hier een stuk kouder was en dat er superveel wind stond. Snel de lange broeken en jassen uit de koffer gepakt zodat we ons in een restaurantje konden omkleden. Bij Frankie’s Pier 43 hebben we een Fish Fry with Fries (calamaris, garnalen en witvis) een een Calamary with Fries besteld en hebben we ons snel omgekleed. Het eten was trouwens verrukkelijk, de vis was erg vers en de frietjes heerlijk gekruid.

Na het eten zijn we lekker rond gaan lopen op Fisherman’s Wharf. Vanuit het restaurantje zijn we langs het water gelopen, met uitzicht op Alcatraz en de Golden Gate Bridge. Tijdens het lopen kwamen we twee dansende straatartiesten tegen met levensechte maskers van Trump en Kim Jong Un, het zag er niet uit alsof ze het ongezellig met elkaar hadden😬.

Bij Pier 39 aangekomen zagen we op de kade al een horde mensen staan. Ook hoorden we het geluid van zeeleeuwen al. In de baai is een heel groot stuk met vlonders waar de zeeleeuwen wonen. Ze maken een enorm lawaai en stinken een uur in de wind maar ze zijn heel leuk om naar te kijken. Er wordt gedacht dat ze door een flinke aardbeving in 1989 naar de baai getrokken zijn. Oorspronkelijk waren het er een stuk of 50 en tegenwoordig zijn het er soms wel 1500!

We zijn doorgelopen richting het winkelgebied en hebben alle winkeltjes bekeken en genoten van de gezelligheid. Na een paar uurtjes zijn we richting hotel gegaan. Morgen moeten we vroeg op omdat we de ferry richting Alcatraz willen halen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dennis en Denise:
    8 juni 2018
    Leuk om jullie te kunnen volgen!
    Kijken uit naar het volgende verhaal :-)