5 juni - Sequoia National Park

5 juni 2018 - Selma, Verenigde Staten

Na een ontbijtje in het hotel hebben we onze tank vol gegooid en zijn we vertrokken richting Sequoia National Park.

Het park is onder andere een thuis voor de mammoetbomen (sequoia’s) die er groeien en Mount Whitney - een berg van 4417 meter hoog - en daarmee één van de hoogste bergen van de Verenigde Staten.

Het was ongeveer een uurtje rijden naar de ingang van het park en het landschap veranderde langzaam van plat naar bergachtig. Het uitzicht werd steeds mooier, bergtoppen, meertjes, woeste rivieren en veel groen.

Vanaf de ingang zijn we nog een uurtje doorgereden naar The Giant Forest Museum, bij dit museum rijden verschillende shuttles naar de bekendste stukken van Sequoia National Park. De weg naar het museum voerde ons langs kronkelige weggetjes en bracht ons 6000 ft (2000 meter) omhoog. Ondertussen hebben we het krantje doorgenomen wat we bij de ingang kregen. In het krantje werd je vooral op het hart gedrukt dat je moet uitkijken voor beren, puma’s en ratelslangen. Mocht je een beer of puma tegen komen moet je proberen ze te intimideren en met steentjes naar ze gooien. Als ze je aanvallen moet je terugvechten (lijkt me logisch😬). Het is verplicht om al je eten in de auto onzichtbaar op te bergen want de beren breken gewoon in je auto in. En je rugzak nooit ergens laten staan want ze weten dat dit een bron van voedsel is.

De eerste shuttlebus bracht ons naar the General Sherman Tree. Een boom van ongeveer 2200 jaar oud en 84 meter hoog.  De boom en alle andere er omheen waren prachtig om te zien maar omdat het zo’n groot gebied is doet hij toch klein aan, terwijl het echt een reusachtige boom is. Rond de General Sherman Tree kun je een mooi rondje lopen door het bos om vervolgens met het shuttle busje naar Moro Rock te vertrekken.

Moro Rock steekt zo’n 75 meter boven het gebied uit. Rond 1930 is er in Moro Rock een trap gemaakt. Zo’n 350 treden voeren je naar de top van de berg waar je een waanzinnig uitzicht hebt. De trap is superlang en het duurt even voor je boven bent. Tijdens het lopen zijn er al wat plateaus waar je kunt stoppen (als je moe bent😬) of om een foto te maken van het spectaculaire uitzicht. De treetjes werden steeds smaller en toen de leuning van de trap veranderde in stenen i.p.v. een leuning werd het Ben teveel en kon hij niet verder lopen door hoogtevrees. We zijn bijna bij de top gekomen!

Terwijl we wachtten op het volgende busje zagen we plotseling twee herten die de berg op renden. Ik schrok al van het geluid want ik dacht dat er een beer aan kwam!

In het shuttle busje terug hoorden we over de portofoon dat er een unidentified vehicle met een Aziatisch gezin was die een beer om de auto heen hadden. Of ze wat overkomen is weten we niet maar op onze weg terug zagen we wel een ambulance en twee emergency park rangers de berg op komen. Misschien toch niet heel raar dat ik een beetje nerveus werd van de beren.

Na Sequoia zijn we een uurtje gaan rijden naar ons volgende hotel in Selma. We hebben ‘s avonds lekker een hapje gegeten bij de Panda Express. Een soort fastfood Chinees. Was prima te doen, lekker rijst met knapperige groentes en kip. Een stuk gezonder dan afgelopen dagen.

Morgenochtend vertrekken we weer en gaan we naar Yosemite National Park.

1. Nita:
    6 juni 2018