2 juni - aankomst Las Vegas

2 juni 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Wat een dag! Op het moment van schrijven is het in Las Vegas 00:42 uur. We zijn vanmorgen om 06:00 uur vertrokken vanuit Nederland. Bij elkaar langer dan 24 uur wakker en we zijn kapot!

Vanaf huis zijn we naar Düsseldorf Airport vertrokken. We hebben de auto geparkeerd en zijn met de skytrain naar het vliegveld gebracht.

Op het vliegveld begonnen de eerste vragen al: ze wilden graag weten hoe lang en waarom we naar Amerika gingen. Bij de douane kregen we een volledige bodyscan. Gelukkig was alles goed en konden we verder reizen.

De vlucht vertrok ruim op tijd en Lufthansa heeft het ons flink naar de zin gemaakt. We kregen lekker te eten en te drinken. Door het uitgebreide entertainmentsysteem vlogen de 7,5 uur voorbij.

Na de landing op Newark Airport snel onze spullen opgehaald om door de douane te gaan. Van de douane wordt je toch wel een beetje nerveus. Het personeel kijkt allemaal erg serieus. Ook zij stellen weer vragen over je bezoek aan Amerika. Van ons allebei wilden ze de vingerafdrukken scannen en een foto maken (van iedereen overigens). De computer keurde ons goed, de stempel werd gezet en met een ‘I’m proud of you guys’ van de douane-man konden we de reis voortzetten.

Ruim op tijd zaten we bij de gate om naar Las Vegas te vertekken. Jammer genoeg was United Airlines een beetje aan het prutsen. Tot twee keer toe zijn we van gate gewisseld en vervolgens werd ons medegedeeld dat het vliegtuig vertraging had. Uiteindelijk hebben we drie uur moeten wachten voordat we vertrokken.

De vlucht van Newark naar Las Vegas duurde zo’n 4,5 uur maar voelde veeeeeeel langer. Bij vertrek op Newark hebben we wel nog een glimp kunnen opvangen van het Empire State Building!

De aankomst in Las Vegas maakte alle vermoeidheid weer helemaal goed. Zo tof om de zee van licht op te zien doemen vanuit het vliegtuig. De landingsbaan is praktisch naast de Strip, je ziet al je favoriete gebouwen al vanuit het vliegtuig.

Ons hotel, the Stratosphere, was al heel duidelijk te herkennen.

In de aankomsthal van McCarran International Airport merk je gelijk dat je in het gok-walhalla van de wereld bent. De fruitautomaten verwelkomen je enthousiast als je uit het vliegtuig komt.

We zijn de koffers en de huurauto meteen gaan halen. Bij Avis hadden we een Ford Fiesta of een vergelijkbare auto gehuurd. Dit type auto was niet meer beschikbaar, we kregen dus een gratis upgrade. Nu zijn we de trotse eigenaars van een zilvergrijze Ford Edge. Een bakbeest van een auto! Stiekem hadden we dit natuurlijk al gehoopt, een grote auto hoort een beetje bij een vakantie in Amerika.

De rit naar het hotel was fantastisch. Ons hotel ligt aan het einde van de Strip en daarom zie je eerst alle andere gebouwen. We kwamen langs the Belaggio, MGM Grand, Ceasars Palace, the Venetian en ga zo maar door. Het ene gebouw nog mooier verlicht dan de andere.

We hebben snel de auto geparkeerd en zijn gaan inchecken. De receptie van de Stratosphere bevindt zich helemaal achterin op de begane grond. Je stapt dus het hele casino door voor je de receptie ziet. De gokautomaten, roulettetafels en pokertafels zaten allemaal vol en het was supergezellig in het casino.

Bij de receptie werden we verwelkomd door een hele aardige jongen. Hij gaf ons een gratis kamer upgrade en een plattegrond van het hotel. In het hotel zijn een stuk of zes restaurants, een Starbucks, een McDonald’s, een winkelcentrum, een aantal zwembaden en (niet te vergeten) een aantal attracties bovenop de toren van het hotel. Je kan het zo gek niet verzinnen of je kan het vinden in ons hotel. We kregen van hem ook nog een Best Western cadeautje, twee flesjes water, polsbandjes en een kaartspel 🤗🤗.

We hebben een mooie kamer gekregen, met uitzicht op de woestijn. En eenmaal in de kamer waren we superhongerig en moe. We zijn nog even snel, hoe kan het ook anders, een Quarter Pounder bij de Mac gaan eten om daarna als een blok in slaap te vallen.

Morgen gaan we Las Vegas verkennen. We hebben lekker de hele dag en vertrekken overmorgen pas naar de volgende bestemming.

1. Jaime:
    3 juni 2018