6 juni - Yosemite National Park

6 juni 2018 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Vroeg uit de veren vandaag want we hebben een rit van 2,5 uur voor de boeg naar Yosemite National Park. Er wordt aangeraden dat je voor 9:00 uur al in het park bent omdat het erg druk kan worden.

Yosemite is één van de eerste nationale parken ter wereld en staat vooral bekend om Yosemite Valley. Een door gletsjers ontstaan dal omgeven door rotswanden. In Yosemite wordt trouwens ook weer veel gewaarschuwd voor beren en puma’s.

Zodra we in de buurt komen van Yosemite merken we dat dit park vele malen groter is dan Sequoia National Park.

Aangekomen in het park zitten we al gauw op 6000 ft (2000 meter). Maar een groot deel hiervan dalen we ook weer af naar Yosemite Valley. Tijdens het rijden komen we door een tunnel. Na de tunnel zien we veel auto’s geparkeerd staan en mensen die foto’s maken. Meteen zien we al waarom want er is een spectaculair uitzicht op de El Capitan en de Half Dome rotswanden waarbij je zelfs een hele mooie waterval kan spotten.

Na ons foto-moment zijn we doorgereden op zoek naar een parkeerplaats. Ook in Yosemite kun je namelijk gebruik maken van shuttle-bussen.

De shuttle-bus brengt ons naar Yosemite Falls waar een kleine wandeling door een prachtig bos komen we bij een supermooie waterval. De temperatuur is hier gelijk veel aangenamer door het koude water. We zijn hier lekker even blijven staan om te genieten van het uitzicht en hebben een andere route terug genomen richting de halte van de bussen.

Terwijl we wachtten op de volgende bus hebben we even snel een boterham gegeten. Vervolgens zijn we weer ingestapt om naar Mirror Lake te gaan. Vanaf de bushalte naar Mirror Lake loopt er een wandelroute dwars door het bos en langs het water. Aan het begin van de route moeten ze natuurlijk nog wel even een bordje zetten dat dit puma- leefgebied is (heel geruststellend🙄). Al wandelend en klimmend komen we langzaam bij rustiger water en zien we inderdaad een mooi meertje opdoemen. Bij hoog water kun je hier de stijle rotsen die eromheen liggen in het water weerspiegeld zien (nu was het helaas laag water). Prachtig om te zien en heel erg rustig. Mensen relaxen allemaal een beetje bij het meertje, sommigen zwemmen zelfs in het ijskoude water.

Na de wandeling en busrit terug zijn we weer naar de auto gegaan. Het was inmiddels zo’n vier uur en het werd superdruk in het park. De bussen zaten stuk voor stuk overvol. Tijdens ons laatste busritje hebben we overigens nog wel een paar hertjes zien lopen.

Ons hotel bevindt zich vandaag op maar een half uurtje rijden van het park en blijkt bij aankomst een enorm complex te zijn. Bijna een soort Roompot-park maar dan met hotelkamers. Dat is ook wel nodig in deze omgeving.

Moe als we waren hebben we bij de Mac lekker wat te eten gehaald. Morgenochtend kunnen we rustig aan doen, we hebben een rit van 3,5 uur gepland richting San Fransisco.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade